Travel Stories

Razgovor obično počinje ovako:

"Ideš u Norvešku?"

"Da, nekoliko tjedana."

„Moraš ići u Bergen. To je jednostavno neverovatno. ”

Bez obzira na koga sam spomenuo putovanje u Norvešku, oni bi govorili o tome da su Bergen uzbuđeni jednako uzbuđeni kao i gledanje predivnih norveških fjordova. Nisam znao šta da očekujem od Bergena, ali pošto su se svi činili da ga hvale, moja očekivanja za izvrsnost su bila prilično visoka.

Kada sam izašao iz željezničke stanice i otišao do hotela, odmah sam mogao vidjeti zašto: Bergen je lijep.

Kompaktni grad smješten između dvije planine, centar Bergena ispunjen je povijesnim ciglenim i drvenim zgradama, krivudavim kamenim ulicama, ogromnim centralnim parkom, gotičkim crkvama i malim trgovima. U luci se nalazi ribarnica na kojoj možete jesti neke od najboljih riba u zemlji.

Nažalost, imao sam samo dva dana u Bergenu. Sa toliko posla u gradu, imao sam male šanse da istražim šire područje i prekrasne fjordove izvan grada. Međutim, uspio sam ispuniti svoja dva dana nekim čudesnim lokacijama. Moji vrhunci su sledeći:

Ribarnica - Bergenova ribarnica je kulinarska poslastica. Smješten u samom centru grada na obali, lako ga je posjetiti. Postoje prodavci tamo cijeli dan, iako ćete naći više ujutro. Prema norveškim standardima, riba je jeftina, ali je i dalje skupa kada se pretvori u USD. Iskoristite prednosti proizvođača, koji su više nego sretni da daju besplatne uzorke ako želite samo ukus. Obavezno probajte losos i kavijar. (Ipak bih preskočio kavijar sa haringama. Nije bilo tako dobro. Vrlo, vrlo slano.)

Bryggen - Bryggen („pristanište“ na norveškom) je jedan od najstarijih dijelova Bergena i sastoji se od prekrasnih Hanseatskih zgrada iz 14. stoljeća, uključujući neke od nekoliko preostalih drvenih konstrukcija. Postoji mnogo uskih uličica i staza za lutanje. Većina zgrada su sirove turističke prodavnice, ali veliki dio stolarije je originalan i prilično je nevjerojatan. Tu je i muzej koji će vam ispričati o životima trgovaca iz 14. stoljeća.

Rosenkrantz Tower - Nalazi se u tvrđavi u luci, ovaj toranj datira iz 1270-ih. Kula je proširena nekoliko puta, dok je kula proširena pod Erikom Rosenkrantzom, koji je bio guverner tokom 1500-ih. Aktuelna izložba je zaista dobro napravljena, a gornji sprat sadrži mnogo istorije o dvorcu i kralju Håkonu. Možete ići van na gornjem katu za dobar pogled na grad.

Hokonova dvorana - Ova kraljevska rezidencija i dvorana za bankete sagradio je kralj Hokon Hokonsson negdje između 1247. i 1261. godine. Nalazi se u istoj tvrđavi kao Rosenkrantzova kula i više se ne koristi, osim u posebnim prilikama. Najveći dio dvorane je uništen u Drugom svjetskom ratu, ali originalni zidovi još uvijek stoje. Impresivno je provjeriti.

Muzej tvrđave Bergenhus - Muzej tvrđave nije muzej o tvrđavi. Umesto toga, njeni eksponati su se fokusirali na žene u Norveškoj i otpor Bergena nacistima. Izložba žena može biti dobra, ali sve je na norveškom, tako da ne znam. Međutim, izložba nacističkog otpora bila je na engleskom i vrlo detaljna i sadržavala je mnogo slika. Povijest me je voljela. Naučio sam mnogo.

Muzeji umetnosti - U blizini parka gradskog centra (koji je također nevjerojatan), postoje tri muzeja umjetnosti koje vrijedi posjetiti ako se bavite modernom i suvremenom umjetnošću. Muzeji su mali i neće vam smetati. Međutim, oni sadrže umetnost poznatih Norvežana, kao i naginjanje ka modernijoj umetnosti.

Stari muzej Bergen - Ovo je muzej na otvorenom sa više od 40 drvenih kuća koje predstavljaju arhitekturu Bergena tokom 18. i 19. veka. Prostor je otvoren tokom cijele godine i slobodan za posjetu; međutim, vođene ture nisu. Ne nalazi se u centru grada, već se lako vozi autobusom.

Fløibanen - Fløibanen je vlak koji vas vodi gore u blizini centra grada, gdje možete dobiti prekrasan pogled na grad, luku i fjordove. Na vrhu je restoran, ali nije jeftin. Međutim, proveo sam dosta vremena tamo samo divivši se u gradu i fjordovima.

Pošto sam imao samo dva dana u Bergenu, nisam mogao da vidim veći deo okolne oblasti fjorda. Međutim, ako ovdje provedete nekoliko dodatnih dana, preporučio bih da se izletite u planine, rezervirate krstarenje brodom po fjordu ili posjetite neke od starih povijesnih dvoraca na selu.

Upozorenje: Bergen je poznat i po tome što ima 270 dana kiše godišnje, a nije bilo ni jednog od 90 dana sunca dok sam ja bio tamo. Međutim, čak i kroz kišu i oblake, zaista sam volio Bergena. Pokušao sam da se oduprem skakanju na "Bergen je tako neverovatan" bandwagon, ali sa tako lepim gradom, bilo je teško to uraditi. Bergen je zabavno mjesto, s puno povijesti i odličnom hranom. Pokušao bih što sam mogao, upao sam u "Bergen je strava" publika. Mislim da je, pored Stokholma, Bergen moj omiljeni skandinavski grad. I to mnogo govori.

Bilješka: Turizam Norveška mi je obezbijedila besplatan smještaj i turističku karticu za besplatan ulazak u atrakcije dok sam bio tamo.

Foto: 1, 2

Pogledajte video: Dan Buettner: How to live to be 100+ (Novembar 2019).