Travel Stories

Solo žensko putovanje: Kako preboljeti strahove

Pin
Send

Postavljeno: 2/7/2019 | 7. februar 2019

Kristin Addis iz Be My Travel Muse piše našu redovnu kolumnu na solo ženskom putovanju. To je važna tema koju ne mogu adekvatno pokriti, tako da sam doveo stručnjaka koji je podijelio savjete drugim ženama koje su putovale kako bi pokrili teme koje su im važne i specifične! U ovom mjesečnom članku, ona nam pokazuje kako druge solo žene prelaze svoje strahove!

Tokom godina, mnoge žene su mi priznale da su napravile putne planove - samo da bi otkazale put prije nego što su otišle.

Strah i uznemirenost su stali na put.

Postoji nešto o solo putovanju o kojem gotovo niko ne govori.

To je češće nego što mislite - posebno za putnike koji prvi put putuju.

Uostalom, mnogo toga moramo brinuti kada izađemo.

Za mnoge od nas, ove brige mogu biti sakaćenje.

Kada se uobičajene brige oko usamljenosti, sigurnosti i dosade uvuku, podsećam se da će se to iskustvo u inostranstvu isplatiti. Zamišljam uspeh zamišljajući sebe na plaži, smejući se sa novim prijateljima i fantastično putovanje. Te dobre vibracije su često dovoljno da se sve ostvari.

Onda sam se zapitao, kako druge žene bacaju strah na rubnik i žive svoje snove o putovanju?

Tako sam postavio pitanje ženama u mojoj Facebook grupi. Evo šta su rekli:

"Shvatite da je to vrijeme sa sobom luksuz" - Alex, 29, Florida

Počeo sam da putujem solo kada sam imao oko 20 godina. Rezervirao sam svoj prvi samostalni put jer sam se umorio od čekanja da mi se prijatelji pridruže. U to vreme, ja sam išao u gradsku školu u Barseloni, i želeo sam da iskoristim priliku da putujem što je više moguće dok sam živeo u Evropi. Shvatio sam da ako ne odem sam, neću uopšte ići i propustiti veliku priliku da vidim ovaj dio svijeta jednostavno iz straha. Izmerio sam sve moguće loše stvari koje su se mogle dogoditi i odlučio da se suočim sa svojim strahom i rezervišem karte.

Krenuo sam na tronedeljno putovanje u Austriju, Mađarsku i Češku Republiku. Završilo je tako neverovatno putovanje, i upoznao sam toliko ljudi da sam od tada, gotovo isključivo, postao solo putnik.

Naučio sam da zaista uživam u vremenu sa sobom i da se ne bojim biti sam. Imam slobodu da upoznam nove ljude i da se družim sa njima, ali i slobodu da uzmem vremena za sebe kada mi je potrebna. Putem solo putovanja, postao sam sigurniji i svesniji svih odličnih kvaliteta koje imam. Naučio sam da nisam toliko uplašen kao što sam mislio i da mogu biti neverovatno snalažljiv.

Što više istražujete, bolje ćete se pripremiti (Yana, 32, Boston, Massachusetts, Beard i Curly)

Uvek sam želeo da putujem, ali mi je bilo jako teško da nagovorim druge da pođu sa mnom. Nakon što me je prijatelj ostavio u zadnji čas, shvatio sam da ne treba da zavisim od bilo koga da iskusim svet. U početku, bilo je strašno biti sam. Moj najveći strah je bio usamljen. Da li ću uvek biti sam? Da li bi bilo čudno jesti u restoranu sam? Isto tako, da li bih mogao da zavisim od sebe za sve, od bezbednog dolaska u hostel do navigacije po gradu?

Da bih pobedio svoje strahove, uradio sam dosta istraživanja da bih se upoznao sa mestima koje sam posetio. Takođe sam pitao druge putnike na forumima i društvenim medijima o njihovim iskustvima. Njihove su me riječi ohrabrile. Uzimajući vrijeme za istraživanje i plan, osjećao sam se ugodnije kada sam putovao sam. Sada sam posjetio preko 120 zemalja, uglavnom sam.

Ako mogu preživjeti kod kuće, zašto bi to bilo drugdje? (Sarah, 52, iz Velike Britanije, živi u Italiji)

Počeo sam samostalno putovati tek nakon udovice. Shvatio sam da je to slučaj da idem sam ili da ostanem kod kuće, i da nikad ne idem nigde nije bilo mnogo strašnije nego da idem sam!

Sam sam izgradio svoje samopouzdanje polako počevši, dodajući danima na novim mjestima putovanja da vidim porodicu i prijatelje. Prvi put, to je bila stanka u Sidneju na mom putu kući iz Christchurcha. Sledeći put sam proveo nekoliko dana u Aucklandu pre nego što sam uhvatio porodicu u Australiji. Sledeće putovanje će biti sledeće dve nedelje potpuno solo u Tajlandu.

Temeljito istražujem svoje destinacije tako da znam što mogu očekivati ​​i što želim vidjeti i učiniti. Rezerviram hotele i prevoze unapred, a ponekad i ture, što je dobar način za upoznavanje drugih ljudi na putu. Koristim funkciju street-view na Google Maps da bih provjerio lokaciju hotela ili hostela i imao virtualnu "šetnju" oko tog područja. To mi omogućava da izbegavam rezervaciju bilo gde suviše izolovano, na kraju mračnih ulica, ili samo u susedstvima, ne bih se osećala bezbedno sama. Moj osećaj za pravac je strašan, tako da mi je ideja o tome gde je sve unapred, osećala samopouzdanje. Uvek pokušavam da se pobrinem da moji letovi stignu tokom dana i da saznam kako da unapred od aerodroma do mog smeštaja dođem, tako da znam tačno kuda idem na dolasku, kada ću verovatno biti umoran.

Shvatio sam da su ljudi uglavnom dobri (Isabella, 25, iz Chicaga, Illinois)

Mislim da sam prevazišao taj početni strah da ću putovati sam, shvativši koliko je taj nivo nezavisnosti bio uzbudljiv - imao sam nešto novca i vremena, i mogao sam da uradim apsolutno sve što sam htio s tim. Plus, moji strahovi se uvijek umiruju činjenicom da su tamo gdje god da sam bio, tamo su bili ljubazni ljudi koji su spremni da pomognu i uče me.

U Japanu je lokalna pomoć nudila pomoć kada sam se izgubio, i umesto da me je samo uputio na stanicu / transfer, on je došao sa mnom i prošao me čitavim putem. U Mianmaru, grupa mještana je požurila da mi pomogne kad sam pao sa skutera; nisu izgovorili ni reč engleskog, ali su me njihove akcije naterale da shvatim da je ljubaznost sama po sebi univerzalni jezik. To mi je pomoglo da prevaziđem svoje strahove i postanem hrabriji.

Učinite jednu malu stvar svakodnevno (Michelle, 45, sa Aljaske, u potrazi za sedmom)

Trenutno sam nekoliko meseci u misiji sa tri kontinenta da završim svoj cilj da posetim svih sedam kontinenata. U vreme pisanja ovog teksta, sedim u Christchurchu, na Novom Zelandu, čekajući da se vreme pročisti na Antarktiku, tako da moj let može stići tamo, gde ću raditi četiri meseca. Nisam uvijek bio tako neustrašiv i pustolovan, ali sam definitivno ponosan na to tko sam postao.

Postavljanje realnih očekivanja - što verovatno znači njihovo smanjenje - pomoglo mi je da prevladam strah od solo putovanja. U početku zvuči kontraintuitivno, ali biti realističan zaista postaje dar meni (i mojem mentalnom zdravlju). Neće svaki dan biti epski, a kao solo putnik vi ćete donositi sve odluke i rješavati sve putne probleme na koje nailazite, što će potrajati mnogo energije nekoliko dana. Pogotovo na početku, dok nalazite svoj solo-putni žleb, odrežite se malo; svaki dan napravite jednu malu stvar koja vas čini sretnom, a kada imate epski dan, upijte sve!

Koristite turneje i aplikacije da biste stekli povjerenje (Peggy, 45, iz San Francisca, Kalifornija)

Moje prvo samostalno putovanje bilo je tipično post-koledž evropsko putovanje, a moj prijatelj je morao otići rano. To je bila samo jedna sedmica solo putovanja, ali sam naučila i stekla samopouzdanje da mogu ovo i preživjeti. 🙂 Decenijama kasnije, odlučio sam slijediti svoju strast da vidim svijet. Putujem više od dvije godine, većina je solo.

Ja obično započinjem novi grad sa besplatnom ili nominalno povoljnom pješačkom turnejom. Oni pružaju odličan pregled mesta i njegove istorije i kulture, kao i lokalne savete. Upoznao sam ljude na ovim pešačkim stazama koje se kreću od odlaska do razgledanja zajedno sa ostatkom dana sa prijateljima sa kojima sam još uvek u kontaktu.

Takođe proveravam Couchsurfing i Meetup aplikacije za lokalne događaje. Kroz njih, imam sjajna sjećanja na odlazak na festival Notte Bianca na Malti, planinarenje do malih gradova izvan Frankfurta, i prisustvovanje jednom tjednom susretu s kavom u Brnu i društvenim događajima u Budimpešti, Istanbulu i Biškeku. Kada putujem solo, nisam u balonu sa svojim prijateljima. Postajem sve više svjesna svog okruženja i nalazim se otvorenijim za lokalnu interakciju, što je dovelo do nebrojenih primjera ljudi koji su nevjerojatno ljubazni i korisni.

Počnite od svog grada (Kathleen, 33, iz Bostona, Lonesome Roads)

Kada sam shvatio da želim da pokušam putovati solo, odlučio sam da prvo moram vježbati. Počeo sam u mom rodnom gradu Bostonu: odlazio sam u muzej sam, a zatim u filmski solo. Posle toga, ručak sam na lepom mestu, a onda sam večerao (mislim da jedenje samo može biti najveća stvar na koju se navikavam!). Konačno sam proveo dva dana sam u Portlandu, gdje sam živio godinu dana, tako da mi je bilo dovoljno poznato da mi je udobno, ali sam bio potpuno samostalan. I divno sam se provela! Čavrljao sam sa ljudima u barovima, sam sam imao romantičnu večeru dok sam radio neke vrhunske ljude i šetao svuda.

Potom sam krenuo na solo putovanja u Majami i Los Anđeles, zatim na stanicu na Islandu dva dana kada sam se vratio sa putovanja sa prijateljem, a onda sam šest dana u Kopenhagenu. Toliko mi se svidjelo da sam sada dva mjeseca u dugogodišnjem samostalnom putovanju po Evropi i jugoistočnoj Aziji!

Naučio sam da će te pristojnost i nekoliko riječi lokalnog jezika svuda doći. Da su ljudi veoma ljubazni i darežljivi. A to putujuće solo daje mojoj radoznalosti slobodno okretanje na način koji se nevjerojatno oslobađa, bilo da se radi o istraživanju opera u Parizu ili o prijateljstvu s islandskom djevojkom u redu za kupatilo u baru. Ako sam dovoljno hrabar, i ti si dovoljno hrabar. Možda vam treba malo prakse.

Preuzmi rizik (Caitlyn, 27 iz Brisbane, Australija, Djevojka koja traži svrhu)

Prije odlaska na moju šestomjesečnu solo avanturu kroz Južnu Ameriku, zadesila me je sumnja i strah oko svih mogućih ishoda putovanja samima. Bila sam zabrinuta da li je sigurno da sam kao samostalna ženka putuje u zemlje u razvoju i da li ću prije vremena moći doći do svih odredišta bez potvrđenih putnih partnera. Najviše od svega, bio sam zabrinut da možda neću sresti nikoga na putu da putujem i da podelim svoja iskustva. Bila sam apsolutno prestravljena idejom da budem sama.

Nakon čitanja bezbrojnih postova na blogu i foruma, počeo sam shvaćati da su svi strahovi koje sam imao o solo putovanju isti strahovi koje imamo svi prije nego što uzmemo taj skok u nešto novo i nepoznato. Tada je postalo jasno da ako čitav svoj život živim od straha od svih mogućih stvari koje bi mogle poći po zlu u bilo kojoj situaciji, onda nikada ne bih napustio svoju zonu udobnosti, a kamoli moju kuću ili moju zemlju. To jednostavno nije zvučalo kao život koji sam želio za sebe.

Shvativši to, odlučio sam se suočiti sa svim tim strahovima, priznavajući njihovo postojanje. Odlučio sam da idem da učinim svoje snove stvarnošću sa ili bez njih u pozadini mog uma. Prepoznavanje da je normalno da se imaju ove brige i da se shvati da ih je moguće prevazići, dalo mi je snagu i samopouzdanje koje mi je bilo potrebno da dođem u avion.

Tokom posljednjih dana prije mog leta, uvjerio sam se da će, kada stignem, sve to jednostavno pasti na svoje mjesto i riješiti se. I to se upravo dogodilo. Bio je to jedan od najnevjerojatnijih, najnovijih trenutaka u mom životu, i tako mi je drago što nisam dopustio da me strahovi zaustave.

Počnite malim i poznatim (Shae, 41, iz Melburna, Australija, The Bright Eyed Explorer)

Uvijek sam putovao s drugim ljudima, ali u dobi od 36 godina, nisam se mogao osloniti na udobnost i sigurnost koju putovanje s prijateljima donosi ako želim ispuniti svoje snove o putovanju svijetom. Ja sam relativno sramežljiva i pomalo introvertirana osoba, pogotovo oko stranaca, tako da je pomisao da sam u nepoznatoj zemlji i da moram razgovarati s ljudima koje nisam poznavala i možda ne razumijem, učinila mi je trbuh u trbuhu!

Za mene, pokretanje solo putovanja u malom mjerilu i na mjestu koje mi je bilo poznato, pomoglo je da se ublaže strahovi koje sam imao od putovanja. Bio sam na Baliju pet puta prije mog prvog samostalnog putovanja, tako da sam bio samouvjeren i ugodan sa svojim okruženjem, ljudima i načinom života. Ta mi je udobnost omogućila da se malo više gurnem - razgovaram sa strancima, tražeći pomoć kad mi je potrebna - ali i naučim da cijenim vrijeme koje sam imao u restoranima i barovima.

Od tada sam mnogo putovao solo kroz Evropu i Australiju (što je dom), ali još uvijek postoje vremena da još uvijek budem malo nervozna i zabrinuta zbog mog predstojećeg putovanja. Generalno, ako se to dogodi, ja sebi dajem malo govora i podsjećam sebe da sam jak i hrabar. Ovo će mi uglavnom dati malo jačeg poverenja, koje će onda izgraditi moje nivoe uzbuđenja i onda sam tako spreman da putujem.

***

Nadam se da ove priče pomažu da se pokaže da nema posebnog gena, životnog iskustva, pozadine ili starosti koji nekoga čini dobrim solo putnikom. Čak i ne zahteva hrabrost da putuje sama - mnogi od nas su to izgrađivali usput.

Zato vas molim da ne dozvolite da sve stvari koje bi mogle da krenu naopako zadrže vaše snove. Većina onoga o čemu se brinemo - ne samo u vezi sa putovanjima, nego i sa životom uopšte - ionako se nikada ne dešava. Fokusirajte se na avanture, dobra vremena, zalaske sunca sa novim prijateljima i iskustva učenja. Najveći korak je da donesemo odluku i da se držimo toga. Nakon toga ostatak pada na svoje mjesto.

Conquering Mountains: The Guide to Solo Travel

Za kompletan A-to-Z vodič za solo žensko putovanje, pogledajte Kristininu novu knjigu, Conquering Mountains. Osim što raspravlja o mnogim praktičnim savetima pripreme i planiranja vašeg putovanja, knjiga govori o strahovima, sigurnosti i emocionalnim zabrinutostima koje žene imaju o samom putovanju. Ima preko 20 intervjua sa drugim ženskim putopiscima i putnicima. Kliknite ovde da biste saznali više o knjizi i počeli je čitati danas!

Kristin Addis je solo ženski stručnjak za putovanja koji inspiriše žene da putuju svijetom na autentičan i avanturistički način. Bivši investicioni bankar koji je prodao sve svoje stvari i napustio Kaliforniju 2012. godine, Kristin je solo putovala svijetom više od četiri godine, pokrivajući svaki kontinent (osim Antarktike, ali je na njenoj listi). Skoro ništa ne može pokušati i gotovo nigdje neće istražiti. Više njenih razmišljanja možete pronaći u Be My Travel Muse ili na Instagramu i Facebooku.

Rezervirajte svoje putovanje: Logističke savjete i trikove

Rezervirajte svoj let
Pronađite jeftin let koristeći Skyscanner ili Momondo. To su moja dva omiljena pretraživača jer pretražuju web sajtove i aviokompanije širom svijeta kako biste uvijek znali da nijedan kamen nije ostao nepokretan.

Rezervirajte svoj smještaj
Možete rezervirati hostel uz Hostelworld jer oni imaju najveći inventar. Ako želite da ostanete nešto drugo od hotela, koristite Booking.com jer stalno vraćaju najjeftinije cene za pansione i jeftine hotele. Ja ih stalno koristim.

Ne zaboravi putničko osiguranje
Putno osiguranje će vas zaštititi od bolesti, povreda, krađe i otkazivanja. To je sveobuhvatna zaštita u slučaju da nešto krene naopako. Nikad ne idem na put bez njega jer sam ga morao koristiti mnogo puta u prošlosti. Koristim World Nomads deset godina. Moje omiljene kompanije koje nude najbolju uslugu i vrijednost su:

• Svetski nomadi (za svakoga ispod 70)
  • Osiguranje mog putovanja (za one starije od 70 godina)

Tražite najbolje kompanije sa kojima možete uštedjeti novac?
Pogledajte moju stranicu sa resursima za najbolje kompanije koje ćete koristiti kada putujete! Ja nabrajam sve one koje koristim da bih uštedela novac kada putujem - i mislim da će i vama pomoći!

Pogledajte video: Dragnet: Brick-Bat Slayer Tom Laval Second-Hand Killer (Septembar 2020).