Travel Stories

Putovanje kroz Madagaskar: Napomene o povlasticama putovanja

Pin
Send

Pre dve godine sam pisao o tome kako smo privilegovani i srećni što možemo putovati svijetom. Bez obzira na naše okolnosti, radimo nešto što većina svijeta nikada neće dobiti priliku da uradi. Većina ljudi nikada ne napušta svoju zemlju, a kamoli svoj kontinent.

Čak i ako jedva da skupljamo dva penija zajedno dok smo mi u svetu, prilično smo sretni. Tada sam napisao (i žao mi je što sam citirao):

U „napuštajući svoj posao putujući svijetom“ navijačica koja se često dešava na web stranicama putovanja (uključujući i ovu), često zaboravljamo da nije lako svima.

Postoje oni za koje im promene u razmišljanju, smanjenje potrošnje ili budžetski saveti neće pomoći da putuju - oni koji su previše bolesni, imaju roditelje ili decu za brigu, suočavaju se sa velikim dugom ili rade tri posla samo da bi iznajmili stan.

Na kraju krajeva, 2,8 milijardi ljudi - skoro 40% svjetske populacije - preživljava na manje od 2 USD dnevno! U mojoj domovini u Sjedinjenim Državama, 14% stanovništva je ispod granice siromaštva, 46 miliona ljudi je na markama za hranu, mnogi moraju raditi dva posla da bi prošli, a mi imamo trilion dolara u studentskom dugu koji vuče ljude na dole .

Ništa što bi neki sajt mogao da kaže će magično učiniti da putovanje postane stvarnost za te ljude.

Oni od nas koji putujemo su privilegovani.

To ne znači da se težak posao ne računa, ali naporan rad ne postoji u balonu - okolnosti koje stvaraju mogućnosti za težak rad da bi se rodile često su jednako važne kao i sam posao: podrška porodice i prijatelja , poslovi koji omogućavaju prekovremeni rad, jaku valutu, jeftini letovi ili zlatni pasoši omogućavaju vam da pronađete posao u inostranstvu. Sve ovo je važno. Mnogi od nas koji putujemo jedva da dobijamo ili dobijamo socijalnu pomoć, niti se pitamo da li možemo da priuštimo sledeći obrok.

Bilo da putujete svijetom po $ 10, $ 50, ili $ 200 dnevno, jednostavna činjenica koju putujete zbog zadovoljstva stavlja vas u globalnu manjinu.

Mi smo privilegirana gomila.

Putovanje me konstantno uči da cijenim koliko sam sretan što činim ono što radim. Podseća me da nikada ne zaboravim činjenicu da imam pristup obrazovanju, sistemima podrške i resursima koje većina sveta ne radi.
Moja poseta Madagaskaru u septembru bila je moj najnoviji podsetnik na ovo. Madagaskar je zemlja od 20 miliona ljudi koja godišnje vidi samo 300.000 turista. Na Madagaskaru 90% stanovništva živi u siromaštvu, a 25% živi u područjima sklonim prirodnim katastrofama. Skoro polovina sve dece mlađe od pet godina je pothranjena, a BNP je samo 420 dolara po glavi stanovnika (sa 92% stanovništva koje živi na 2 dolara dnevno). Madagaskar je također jedna od deset zemalja koje su najviše izložene riziku od posljedica klimatskih promjena. Zemlja je 152 od 188 indeksa UN-a za ljudski razvoj. Stvari su tako loše da je nedavno izbila kuga. Da, PLAGUE.

Dok sam ranije gledao siromaštvo na svojim putovanjima, nikada nije bilo tako otvoreno, živo i rasprostranjeno kao ono što sam vidjela na Madagaskaru.

Moj vodič Patrik mi je ispričao o situaciji na Madagaskaru: korupciji, degradaciji životne sredine, siromaštvu, lošoj infrastrukturi i nedostatku obrazovanja (uključujući i seksualno obrazovanje) koje je dovelo do prenaseljenosti, previše djece, nedovoljnih poslova i začaranog kruga.

Na Madagaskaru putevi imaju više rupa nego švajcarski sir, a ima previše automobila i čestih nesreća. Prelazak 250 km može potrajati do osam sati. Dok sam bio tamo, most na jedinom putnom pravcu sever-jug se srušio, jer je kamion bio pretežak za to (čest je podmićivanje kolodvora). Morali smo da prođemo kroz rijeku da bi nas drugi autobus pokupio s druge strane.

A vozovi? Tri željezničke linije, koje su izgradili Francuzi šezdesetih godina prošlog vijeka, teče samo nekoliko puta mjesečno, uglavnom se koriste za teret i često se pokvare. Oni su gori od puteva.

Madagaskar je mjesto gdje su me kuće podsjećale na rane kolonijalne američke doseljenike: kuće od blata i blata sa slamnatim krovovima i jedan mali prozor za zrak. Posetio sam nekoliko sela, iu tim domovima odmah sam primetio plesan vazduh i nedostatak ventilacije. Mislio sam, Tako ljudi dobijaju respiratorne bolesti.

To je zemlja u kojoj djeca nose amalgamu onoga što mogu naći - i češće nego ne, ispunjena je rupama.

To je mesto gde ljudi žive u barakama i na obalama reka, gde takođe suše svoju odeću (i gde se neprestano poplavlja tokom kišne sezone). Ribare i farme u urbanim područjima pored fabrika bacaju zagađenje.

To je zemlja u kojoj sam vidio ljude kako rudaju za safire u tako oštrim uvjetima da se mogu opisati samo kao scena iz Blood Diamond. To je mesto gde rudarska industrija drži ljude u gradovima preduzeća pod užasnim uslovima jednostavno zato što znaju da ljudi nemaju druge opcije.

To je mjesto gdje je siromaštvo o kojem ste čitali postalo vrlo, vrlo realno.

Ovo ne znači da nikada nisam znao da ove stvari postoje. Nisam naivna ili glupa. Pročitao sam vesti. Bio sam širom sveta. Vidio sam korupciju, politička previranja i siromaštvo. Ali jedna je stvar čitati o oštrom siromaštvu u vijestima, a drugo je vidjeti pred vama. Drugi je da se suoči sa tim i da se suprotstavi tvojim stavovima.

Ovo nije situacija u kojoj je kao: „Ohh, wow, to je siromaštvo! Hajde da pogledamo! "

Ovo je jedna od onih situacija u kojima se osećate kao da prvi put vidite.

Ovo je jedna od onih situacija u kojima vaš mjehurić pukne i ono što vidite na TV-u i vijesti od apstraktnog do stvarnog.

Danas je postalo tako lako putovati u vašoj zoni udobnosti i nikada se ne suočiti sa aspektima svijeta koji mogu potpuno promjeniti tko ste i što mislite. Lako je posetiti zemlje u razvoju ili razvijene zemlje, ostati na stazama sa leđima, i nikada ne videti ništa što bi nas navelo da se suočimo sa našom privilegijom. Lako je vidjeti samo ono što želite vidjeti, buljiti u Facebook u hostelima, posjetiti barove u backpacker-u, uzeti velike autobusne ture, letjeti od odmarališta do odmarališta i prisustvovati kulturnim događajima namijenjenim turistima.

Ako je putovanje značilo da vas izbaci iz zone udobnosti i proširite vaš um, morate da posetite mesta koja to rade. Za mene je to dio ljepote putovanja. To vas tjera izvan vašeg balona, ​​što životu daje veliku perspektivu.

Shvataš koliko si sretan što možeš putovati - dok saznaš kako većina svijeta stvarno živi. Da to vidite, doživite. Dok raspravljamo na Facebooku i raspravljamo o memama na Twitteru, djeca idu u krevet gladna širom svijeta (i nažalost prečesto iu razvijenim zemljama).

Ovo ne znači da tvrdim da je riječ o „turizmu siromaštva“, ali odlazak na mjesta koja su toliko različita od vaših mogu otvoriti vaš um različitim kulturama, načinima života, ponašanju i razinama prihoda.

Lokalci na Madagaskaru su bili ljubazni, gostoljubivi i gostoljubivi. Bili su iskreno radoznali u našim razgovorima i zahvalni smo na činjenici da smo bili tamo. Nikada me nisu terali da se osećam kao da ne pripadam. Voljela sam sve svoje interakcije s ljudima u zemlji i sretne osmjehe koje su imali na njihovim licima. Siguran sam da bi svi voljeli malo više slatke vode, zdravstvenu zaštitu, hranu i osnovnu infrastrukturu. Ali bilo je lijepo vidjeti djecu koja se igraju na ulicama, a ne zalijepljena za njihov iPhone. Bilo je lepo zapamtiti da postoji mnogo više od konzumerizma.

Moje putovanje na Madagaskar bilo je duboko duboko jer me je izvukao iz mog mjehura i natjerao me da zapamtim da postoji oštra nejednakost u svijetu i da sam htio učiniti više o tome.

To je bio podsetnik da se ponovo pretplatite na školu Ralpha Walda Emersona:

Da se često i mnogo smejete; Osvojiti poštovanje inteligentnih ljudi i naklonost djece; Zaslužiti poštovanje poštenih kritičara i izdržati izdaju lažnih prijatelja; Cijeniti ljepotu, pronaći najbolje u drugima; Napustiti svijet malo bolje, bilo od zdravog djeteta, od vrta ili iz otkupljenog društvenog stanja; Znati čak i jedan život je lakše disao zato što ste živjeli. Ovo je uspjelo.

Reči bez akcije nisu ništa. Ne smijem postati previše sebična i moram više nastojati da se vratim na mjesta koja mi toliko daju.

Dakle, dok završavam ovaj članak, želim da istaknem neke dobre lokalne razvojne organizacije koje rade na poboljšanju životnih uslova na Madagaskaru. Svakom sam već donirao 250 dolara.

• Povratne informacije Madagaskar je organizacija koja pomaže u ublažavanju siromaštva radeći direktno sa zajednicama kako bi prepoznala vezu između siromaštva, degradacije okoliša i lošeg zdravlja. On daje prednost projektnim lokacijama u udaljenim područjima.
  • SEED Madagaskar se specijalizirao za projekte održivog razvoja i očuvanja u jugoistočnom dijelu Madagaskara. Njegovi projekti uključuju školsku zgradu, upravljanje prirodnim resursima, očuvanje okoliša i još mnogo toga.
  • Madalief je neprofitna organizacija koju vodi mala grupa u Holandiji i ima za cilj da siromašnoj djeci na Madagaskaru pruži bolju budućnost. Madalief takođe pomaže u zapošljavanju lokalnog stanovništva na lokaciji projekta, kao u eko-socijalnom hotelu u Ambositri (u kojem sam boravio).
  • Nada za Madagaskar - Sa fokusom na decu i žene u nepovoljnom položaju, nada za Madagaskar gradi i popravlja škole i nudi stipendije djeci u potrebi. Takođe radi na poboljšanju samodovoljnosti sela kroz projekte čiste vode i permakulture.
  • Reef Doctor - Ova neprofitna organizacija već 15 godina provodi projekte očuvanja na jugozapadu Madagaskara. Reef Doctor radi na obnavljanju i očuvanju ranjivih staništa i prekomjerno iskorištenih resursa, dok istovremeno stvara projekte za ublažavanje siromaštva na Madagaskaru.

U zemlji u kojoj je obrok manji od jednog dolara, korupcija je rasprostranjena, a visoko obrazovanje je neuobičajeno, malo može ići vrlo, jako dugo.

Ohrabrujem vas da potražite destinacije koje vas teraju da promislite svoj život; da nađete organizacije koje pomažu drugima i okolini kada putujete; da siđemo sa turističke staze, proširimo svoj um, otvorimo svoje srce, i, kao što je Gandi rekao, biti promena koju želimo da vidimo u svetu.

(Posjetite Madagaskar. To je divno mjesto. Pogledajte moje prethodne članke koji se nadvijaju nad njim.)

Pogledajte video: PUTOVANJE NA RUB SVEMIRA - Dokumentarac s prijevodom #1 (Oktobar 2020).