Travel Stories

10 trenutaka koji mijenjaju život od 10 godina kao nomad

Pin
Send

Danas je deset godina na putu. 26. jula 2006. godine, oprostila sam se od tate, ušla u svoj auto i krenula na svoje dugogodišnje putovanje širom svijeta tako što sam krenula na putovanje po Sjedinjenim Državama. (Taj put se zapravo nije završio 18 mjeseci kasnije.)

Kada sam se vratio kući i ponovo seo u kabinu, znao sam da sam zauvijek promijenjen - uredski i korporativni život nije za mene.

Duša mi je izgorela da se vratim na put.

Sada sam bio nomad. Putovanje još nije završeno sa mnom.

Učinio sam ono što bi učinio svatko bez novca ili odgovornosti - opet sam otišao. Putovao sam u Evropu, vratio se na Tajland, predavao engleski i počeo da stavljam vreme i trud na ovu web stranicu.

Poslednjih deset godina bio je dug, krivudav put. To je bila jedna srećna nesreća za drugom: od ljudi koje sam upoznao, koji su me oduševili putovanjem, tajlandskim časovima koje sam vodila do života u Bangkoku, do kabine koja me je navela da pokrenem ovaj sajt, da postanem putopisac , pisanje knjige i pokretanje hostela.

Bila je to jedna uzbudljiva i neplanirana avantura.

Ali deset godina je dugo i, u prošloj godini, počeo sam (konačno) da spustim svoje nomadske načine. Posle mnogo lažnih startova, zasadio sam korenje u Austinu. Više ne planiram višemjesečne izlete na putu, a sada se fokusiram na sljedeće poglavlje mog života - putnik sa skraćenim radnim vremenom, vlasnik hostela, šetač, i rano ustajanje (ali još uvijek internacionalni čovjek misterije).

Kako se jedno poglavlje završava, a drugo se otvara, želim podijeliti svoje omiljene priče iz posljednjih deset godina na putu:

1. Stvaranje prijatelja na putu

Na početku mog prvog putovanja, bio sam veoma introvertan. Nisam znao kako da se upoznam sa ljudima, i proveo sam dosta vremena vozeći se po zemlji i razgledavajući sam. Putovanje nije bila društvena nevjerojatnost za koju sam mislila da će biti. Uglavnom sam bila sama i često mi je bilo dosadno.

To jest, dok nisam ušao u hostel u Tusonu.

Tamo sam upoznao Britanca (takođe nazvan Matt) u mojoj spavaonici. Shvatili smo da obojica odlazimo na Veliki kanjon, pa smo na kraju išli zajedno. Nazad u hostelu, pokupili smo još jednog Britanca po imenu Jonathan, upoznali smo neke kul ljude na putovanju u Sedonu, au hostelu izvan Albuquerquea, Austrijanca po imenu Vera. Zajedno smo se provezli kroz Novi Meksiko i Kolorado pre nego što smo se razdvojili u Boulderu.

Sjećam se tog putovanja s velikom naklonošću - pjevajući pop-pjesme iz 90-ih, dijeleći glazbene kolekcije jedni drugih, noćnu večer u kojoj smo uvjerili neke studente da sam Australijanac, gigantska jela koja smo kuhali i istraživanja koja smo imali zajedno.

Upravo mi je to iskustvo na kraju pomoglo da postanem udoban i pozdravim strance i sklapam prijateljstva.

2. Živi na Ko Lipeu

Mesec koji sam proveo živeći na tajlandskom ostrvu Ko Lipe 2006. godine je, iz svih mojih putovanja, moje omiljeno. Ako za svakog od nas postoji raj, moj bi izgledao kao Ko Lipe. Iako je sada velika turistička destinacija, tada je to bilo malo uspavano mjesto s jednim lijepim odmaralištem, nekoliko bungalova i ograničenom električnom energijom. Iako ste mogli da vidite da će ostrvo biti sledeći Phi Phi (jedno veoma razvijeno mesto), u tom trenutku, to je još uvek bio raj.

Otišao sam tamo da upoznam prijatelja. Na vožnji brodom, vezao sam se za Pat (stariji Irac) i Paul i Jane (britanski par). Nekako sam uspeo da izgubim flip-flops čak i pre nego što smo stigli na ostrvo i odlučio da bosim za vrijeme boravka. "Proći će samo par dana", rekoh.

Tih nekoliko dana se pretvorilo u mesec dana.

Pat, Paul, Jane, moja prijateljica Olivia, i srela sam još nekoliko ljudi koji nikada nisu napustili ostrvo, i formirali smo grupu. Tokom dana, bili bismo na plaži, igrali backgammon, ronilačku opremu, ili se uputili na neko od ostrva u nacionalnom parku. Noću smo večerali na jeftinim morskim plodovima, pili pivo i pripremali igre na plaži dok se svjetla nisu ugasila. Zajedno smo proveli Božić, darivali jedni druge i vezali se za mještane, koji su nas pozvali u svoje domove i potaknuli moj interes za učenje tajlandskog jezika.

Ali, kada je moja viza konačno istekla i morao sam da odem u Maleziju kako bih dobio novu, morao sam reći zbogom. To je bilo gorko-slatko, ali sve dobre stvari se jednom završavaju. (U poslednjih nekoliko meseci završio sam na svim mestima oko Tajlanda.)

Ovo iskustvo je zauvijek ostalo kod mene i naučilo me da se najbolje stvari na putu događaju kada ih najmanje očekujete.

3. Priča o sranju

Dok sam bio u Barseloni 2013. godine, ostao sam u hostelu gde je vrlo pijana cimerica odlučila da se usrani u našoj spavaonici, au procesu čišćenja, zaključala se. Kada sam se probudila da ga pustim unutra, shvatila sam šta se dogodilo (zahvaljujući sranju na mojoj ruci), poludjelo, vikalo i opralo ruke kao da ih nikada ranije nisam oprala. Od hiljada noći u hostelu, to je bila najgora stvar koja mi se ikada dogodila.

Posle toga, obećao sam da ću ostati samo u sobama u domu, ako nemam apsolutno nikakvog izbora - i definitivno ne u hostelu sa reputacijom žurke.

Možete pročitati priču ovdje.

4. Živi u Amsterdamu

2006. sam prvi put posetio Amsterdam. Na kraju sam ostao blizu tri meseca dok sam igrao poker (zabavna činjenica: finansirao sam neke od mojih originalnih putovanja sa poker dobitkom). Tokom mog boravka upoznao sam neke divne, gostoljubive ljude, ali nijedan se ne drži kao Greg.

Greg i ja smo uvek izgledali kao da smo u kasinu, i stalno me je pozivao da mu se pridružim na privatnim poker igrama koje je vodio. Kada imate puno tuđeg novca pred sobom, imate tendenciju da imate sumnjivo oko kada vas pozovu kasnije. Ali što sam više saznao o njemu i kako su ljudi razgovarali s njim, više sam shvaćao da je on samo dobar momak i da je to njegov način da me dovede u grad. Na kraju sam rekao da, a njegova društvena grupa je postala moja društvena grupa dok sam ja bio tamo. Mi bismo jeli, pili i igrali poker. Naučili su me holandski, predstavili su mi holandsku hranu i pokazali mi znamenitosti Amsterdama.

Nažalost, Greg je ubijen u pljački nekoliko mjeseci nakon što sam napustio Amsterdam, ali moja iskustva s njim naučila su me da budem otvoreniji i dobrodošliji strancima i da ljudi nisu uvijek loše namjere.

5. La Tomatina

Godine 2010. otišao sam u La Tomatinu (festival borbe protiv rajčice) u Španiji. Ušavši u moj dom u hostelu, sreo sam dva Australca, dva Amerikanca i tipa iz Malezije. Bili smo cimeri za sledeću nedelju, jer je hostel zahtevao da svi ostave četiri noći tokom festivala.

U to vreme, mi smo samo 6 pogodili. Svi smo se brzo vezali i proveli sledeću nedelju u vremenu u kojem smo živeli, jedni za druge, pijući paradajz, pijući sangriju, negujući mambe sa želatinom, i vođeni oko Quincy, našeg malajskog prijatelja sa besprekornim španskim jezikom.

Odlučivši da se zabava ne bi trebala okončati, putovali smo zajedno u Barcelonu. Tamo se sećam jedne devojke koja se pridružila našoj posadi i pominjala kako je bilo tako čudno da je takva geografski raznolika grupa bila tako blizu. "Kako ste se svi upoznali?" "Upravo smo se sreli prošle nedelje!", Odgovorili smo. “Stvarno? Mislio sam da ste se poznavali godinama! "

Od tada, iako se ne vidimo često zbog geografske udaljenosti između nas, ostali smo povezani. Kada se posećujemo, to je kao da smo se vratili u Španiju i nije prošlo vreme.

Kada kliknete na ljude, kliknete na ljude. Bez obzira gdje idem, nosim to vrijeme sa sobom.

6. Učenje ronjenja na Fidžiju

U hiru sam odlučio da odem na Fidži dok sam bio na Novom Zelandu. Tamo me je moj prijatelj prisilio na ronjenje. „Uvek si želela da to uradiš. Jeftino je naučiti ovdje. Prestani da budeš slabić! "

Bio je u pravu.

Nisam imao izgovor, pa sam se prijavio za sertifikaciju. Međutim, bio sam nervozan. „Šta ako se udavim? Možeš li zaista disati pod vodom? ”Prilikom prvog zarona, udarao sam u spremnik s kisikom kao što stoner udara bong! Prošao sam kroz rezervoar za manje od 30 minuta, kada bi trebalo da traje skoro sat vremena.

I - iako je moj ronilački partner izbacio moj regulator iz usta i skoro sam se udavio - učenje ronjenja je bilo jedno od najvećih iskustava u mom životu. Videti okean ispod površine bio je zemljotresan. Nikada nisam bio okružen toliko prirodne ljepote i raznolikosti. To je definitivno bio jedan od onih “wow!” Trenutaka u životu.

Nakon tog iskustva, odlučio sam da budem malo avanturističkiji. To me je navelo da probam više (ja mrzim visine), vožnju helikopterom (ozbiljno, mrzim visine) i ljuljaške kanjona (jebem visine); pokušaj više avanturističkih sportova; i izvući se na otvoreno (priroda je previše divna da se ne može).

(P.S. - Gledaj me kako vrištim kao beba u ovom video snimku na mom kanjonu.

7. Safari u Africi

Godine 2012. otišao sam na safari kroz južnu Afriku, posjećujući Južnu Afriku, Namibiju, Bocvanu i Zambiju. Spavala sam ispod zvijezda, vidjela sam Mliječni put tako detaljno da sam mislila da je nebo fotoskopirano, i špijunirao slonove, lavove i bezbrojne druge životinje o kojima sam tek tada sanjao. Afrika je bila sirova i neobuzdana, i ona je ponovo zapalila ljubav prema prirodi koju nisam osećao dugo vremena.

Poput ronjenja, to je bio samo jedan od onih “wow!” Trenutaka, kada shvatite kako su divan život i priroda. Biti u Africi bila je nevjerojatna avantura, a njezina ljepota i gostoljubivost njenog naroda od tada se zaglavila sa mnom.

8. Živi u Bangkoku

2007. sam se preselio u Bangkok mjesec dana da bih naučio tajlandski. Proveo sam većinu prvih nekoliko nedelja u mojoj sobi, sam i igrajući Warcraft. Boravio sam u području gdje je živjelo više mještana, kao što sam htjela izaći iz turističkog, backpacker područja, ali sam se također osjećala jako odvojena od grada.

Međutim, upravo sam odlučio da produžim putovanja i odem u Evropu naredne godine, tako da sam, bez sredstava, trebao više novca! Odlučio sam da nađem posao, jer sam čuo da je učenje engleskog platilo mnogo novca. U isto vreme, prijatelj je saznao da sam duže boravio i upoznao me sa jednim od njegovih prijatelja u Bangkoku, koji me je upoznao sa više prijatelja. Odjednom sam se našao u stanu sa krugom prijatelja, sa devojkom i životom. Isprva nije bilo lako, ali što sam duže ostao, više sam izlazio iz kuće i više sam postao stanovnik Bangkoka.

Upravo to iskustvo me je naučilo da mogu stići bilo gdje - da sam sposobna, nezavisna osoba koja može započeti život od nule.

Jer ako bih mogao da započnem život na mestu kao što je Bangkok, mogao bih da počnem život bilo gde.

9. Pronalaženje porodice u Iosu

Godine 2009. preletio sam iz Azije u Grčku kako bih upoznao prijatelja i istražio grčka ostrva. Nakon slijetanja u Ios, otkrili smo da smo stigli prerano u turističkoj sezoni i da je ostrvo prazno. U barovima i restoranima su radili samo pješaci koji su tražili posao. Dobro smo se upoznali sa malom grupom njih, i kada je moj prijatelj krenuo dalje, odlučio sam da ostanem. Nisam još mogla napustiti svoju novu porodicu.

Naši dani su bili provedeni na plaži, bili smo domaćini roštilja za večeru, a naše noći su bile blur. Dok je moja nova porodica pronašla posao u barovima na ostrvu, napisala sam i napisala blog. Bilo je toliko zabavno da kad sam saznao da se već godinama vraćaju u Ios, i ja sam to učinio.

Ios, za mene, je to divlje, bezbrižno ljeto u kojem osjećate da je svijet vaša kamenica i ništa ne može spriječiti vas i vaše prijatelje da je osvojite.

Iako su prošle godine, još uvijek sam u kontaktu s mnogim ljudima koje sam upoznao 2009. godine, nailazeći na njih u Njujorku, Australiji, Hong Kongu, Škotskoj i raznim drugim dijelovima svijeta.

10. Patagonia

Ovogodišnji put u Patagoniju bio je jedan od najvažnijih trenutaka u mojim putovanjima, jer me je naučio da nisam Superman i ne mogu sve to prevariti.

Nakon pokušaja da pronađem ravnotežu između posla i putovanja, napokon sam napukla. Nisam mogla ni jedno i drugo da se dobro snađem i počela sam da dobijam lošu uznemirenost. Promenilo je kako putujem: više ne putujem i rad. Ako pokušam da uradim oba odjednom, uvek će patiti. Sada, ako sam na novom mjestu, ja sam na novom mjestu! Računar je odsutan. Ja sam tu da istražujem, ne radim.

Bila je to teška lekcija za učenje, i biće zanimljivo vidjeti kako se ona odvija na dužim putovanjima, ali kad mi se oko podrhtava, a napadi panike splasnu, ja sam u mnogo boljem mjestu.

***

Napravio sam više uspomena nego što se sećam u poslednjih deset godina. Često se prisjećam nečega što je pronašlo svoj put natrag iz tamnih udubljenja mog uma i govoreći: “O, da, to je dogoditi. Prokletstvo. Kako sam zaboravio tako nešto? "

Često se oseća kao da mi um izlazi iz sobe.

Smatram da sam sretan što sam uspio iskusiti sve što imam u posljednjih deset godina. Ne dobijaju svi priliku da putuju, pogotovo onoliko koliko ja imam. Često sam zapanjen putanjom koju je moj život preuzeo tako što sam jednog dana samo rekao: „Napustio sam“.

Da li je uvek bilo suđeno da bude ovako? Da li se svemir složio da se to desi?

Ili je to jednostavno bila šansa da me dovede tamo gde jesam? Da li je to sve vreme bilo u meni, a ja sam samo morao da shvatim svoj potencijal?

Kako pesma ide, "dva puta su se razišla u šumi" - i ona je napravila svu razliku.

Ne znam kakav je bio taj drugi put i, iskreno, nije me briga. Nikad se ne pitam o tome. Nikada ne pomišljam “šta ako?” Put na kojem se nalazim nikada nije jedan pravi put prema gore, ali ovaj put koji sam izabrao u žuto drvo je najbolji izbor koji sam ikada napravio.

Pogledajte video: The biology of our best and worst selves. Robert Sapolsky (April 2020).