Travel Stories

Nemojte se prepustiti strahu - kako putovati do mesta za koje ne znate ništa

Svakog mjeseca, Kristin Addis iz Be My Travel Muse piše kolumnu za goste koja sadrži savjete i savjete o samostalnim ženskim putovanjima. To je važna tema koju ne mogu adekvatno pokriti, pa sam doveo stručnjaka koji je podijelio savjete za druge solo ženske putnike! Evo je sa još jednim neverovatnim člankom!

Sjedio sam sa svojim novim prijateljima na Dan zahvalnosti u Tofo, Mozambik. Naša hrana je bila spora da stigne, pa smo odlučili odati počast prirodi odmora i pričati o čemu smo bili zahvalni.

U tom trenutku nisam mogao vjerovati da sam okružen tolikim nevjerojatnim ljudima koji su ovamo došli iz raznih krajeva zemlje, sve na isti način na koji sam to učinio: riječju usta. Ovde su bile dve plavuše kalifornijske devojke zahvaljujući Mirovnom korpusu, pametnom Aussie brunetu koji je upravo završio neke svoje doktorske studije u gradu na severu, još jedan Amerikanac koji je stigao na ćud i doneo mu sve smeše, i nekoliko drugih iz Sjeverne Amerike i Švicarske. Bili smo jednako sretni i opušteni kao što smo mogli. Zahvaljujući svakoj osobi bilo je lepše i dublje od prethodnog, a neki su mi čak i nosili suze na oči.

Samo nekoliko sedmica ranije, bio sam okamenjen da putujem kroz Mozambik. Bilo je mnogo upitnika, a ja sam mogao naći nekoliko odgovora na internetu. Znao sam malo o zemlji od onoga što su mi rekli moji prijatelji iz Južne Afrike: Mozambik je bivša portugalska kolonija koja se oporavlja od građanskog rata koji je završen 1992. godine. To je priobalno, graniči sa istočnom obalom Južne Afrike. To je apsolutno predivno, sa morskim plodovima svežim iz okeana za nekoliko dolara, i dugim plažama sa beskrajnim pješčanim barovima i plavom vodom.

Ali isto tako sam znao da Mozambik nije laka zemlja kroz koju treba putovati. Policijski službenici su korumpirani, a autobusi koje koriste lokalni stanovnici poznati su kao chapas, uglavnom su kombiji sa ćelavim gumama koje mogu da prime 20 ljudi, ali se stisnu u 40. Tu je malo turističke infrastrukture na nekoliko ključnih mesta, ali iza toga, puna je loših puteva i misterija.

Osim upozorenja i zastrašujućih statistika, nema mnogo informacija o zemlji. Dok sam tražio račune od solo ženskih putnika, naišao sam na forum na scubinskoj školi iz 2013. koji je savjetovao posteru da dvaput razmisli o tome da li će izgledati dobro. Objavljivanje na Lonely Planet Thorntree forumu koje nije bilo mnogo ohrabrujuće; to je povezano sa postom na blogu u kojem se navodi da je Mozambik najteža zemlja kroz koju je autor prošao: opljačkana je, bila je preskupa i izabrala je da joj skrati put. Počeo sam da se pitam da li ću naći nešto pozitivno.

Onda sam se sjetio nečega: ima mnogo zabluda o Africi. Ljudi imaju tendenciju da misle da je to užasno opasno mjesto i zaboravljaju da postoje i ljubazni ljudi, predivni krajolici, dobra hrana i jedinstvene avanture.

Slično tome, prije nego što sam prvi put otišao u Južnu Afriku, nekoliko prijatelja iz kuće je izrazilo duboku zabrinutost da ću putovati kroz zemlju koju su smatrali preopasnom da sam prođe. Upozorili su me protiv ebole (koja se nije ni približila infiltraciji u Južnu Afriku), silovanja i nasilja. U stvarnosti, otkrio sam da s pravim mjerama opreza, putujući nije bilo problema i da je strah često više ograničavajući nego koristan.

Isto tako, kada je došlo do Mozambika, znao sam da me samo iracionalni strah drži.

I onda sam shvatio - putovanje u neku zemlju je malo informacija o tome isto kao putovanje u bilo koje drugo mesto!

Shvatili ste zahtjeve za vizu (o čemu sam se brinula u Johanesburgu, Južna Afrika, prije odlaska).

Pobrinite se da imate prave vakcine (o čemu sam se brinuo kod putničkog doktora u Johanesburgu, koji mi je dao antimalarijske tablete za mnogo jeftinije nego što bi to bile u SAD ili Evropi).

Pitate se kada ste već na terenu za najbolji način transporta. Iz Johannesburga, to je autobus za Intercape ili Greyhound.

Vi pitate lokalno stanovništvo na prvoj stanici o tome kuda ići. Dečki s kojima sam se družio u Johanesburgu isporučili su se u pikovima kada su mi rekli da idem u grad na plaži koji se zove Tofo.

Ti ostaješ prijateljski i znatiželjan po dolasku, držite glavu visoko i držite leđa ravno kada postavljate pitanja i pregovarate sa taksistima i bavite se čuvarima graničnih prelaza.

Ispostavilo se da je putovanje u Mozambik bilo kao putovanje u svako drugo mjesto koje sam posjetio. Shvatio sam dok sam odlazio, bio sam prijateljski raspoložen i pažljiv, i pitao sam mještane i iseljenike koji su tamo živjeli pitanja kad god imam priliku. Shvatio sam da nema razloga za zabrinutost - da sam to uradio hiljadu puta ranije u bezbrojnim zemljama i gradovima širom sveta.

Nekoliko puta sam se susreo sa opasnim situacijama. The chapas bili su tako prekomerni i opasni da sam pribjegao autostopiranju da bih se kretao okolo. To je zapravo bila sigurnija opcija!

Bilo je trenutaka kada stvari jednostavno nisu imale nikakvog smisla, kao kada sam morao da odem na aerodrom da rezervišem let, jednostavno zato što online sistemi nisu radili. Kada sam stigao tamo, zaposleni su morali da rade između tri računara da bi zaista rezervisali kartu, pošto je svaki bio malo slomljen, ali je ipak radio za jedan aspekt procesa rezervacije. Iskušenje je trajalo sat i po, ali to je bila samo norma.

Tako je i naručivanje hrane dva sata prije nego što je želite, jer to traje samo toliko dugo. Nekoliko mojih prijatelja koji su vozili automobil morali su da plate novčanu kaznu policiji jer su na zadnjem sedištu imali torbe i "sedišta su za ljude, a ne za torbe."

Takav je Mozambik. To je frustrirajuće i teško na tako mnogo načina, a ipak je tako zapanjujuće i puno osmijeha. Toliko sam naučio o kulturi, humanosti i strpljenju dok sam bio tamo. Pustili su me na načine koji se jednostavno ne dešavaju u Evropi ili SAD-u. Ljudi bi me pozvali da mi pokažu „pravi Mozambik“, a ja bih plesao noć i završio sa šačicom novih prijatelja. Nigde nije bilo toliko izazovno i nagrađivano sve u isto vrijeme.

Bonus je bio taj što sam sve ove otkriće napravio na bijelim pješčanim plažama s akvamarinnim vodama punim kitova ajkula i đavolskih zraka. Trešnja na vrhu je bila da sam plaćao manje od ekvivalenta od $ 30 po danu za tu privilegiju.

Zemlja nije to strašno, i sigurno nije bilo skupo kao što su me oglasne table navele da vjerujem (Mozambik je jedina zemlja koju sam posjetio, a koja mi nije naplatila dvostruko zbog toga što sam jedna djevojka u privatnom bungalovu!). Bilo mi je drago što nisam dopustila da moja pretjerana mašta i iracionalni strah pobijede.

Znam da putovanje negdje gdje prije niste bili, s ograničenim dostupnim informacijama, može biti jako nervozno. Složio sam to s činjenicom da sam putovao u "zastrašujućoj, zastrašujućoj" Africi, i to postaje još zastrašujuće.

Međutim, još jednom sam pokazao da je dopuštenje da strah stane na put nečemu što bi moglo biti divno iskustvo putovanja pogrešno. Imao sam priliku upoznati nevjerojatnu ekipu, i najvažnije od svega, preuzeti solo izazov i dominirati. Imao sam još jednu šansu da dokažem sebi da sam sposoban i da ipak volim solo putovanja. Upoznao sam novu zemlju koju malo ljudi posećuje intimno, a dobra vremena daleko, daleko nadmašuju loše, deset puta. Ne, puta milion. Isto se može dogoditi i vama.

Potrebna je samo malo hrabrosti, ubijanje čudovišta straha i samopouzdanje u sebe.

Kristin Addis je solo ženski stručnjak za putovanja koji inspiriše žene da putuju svijetom na autentičan i avanturistički način. Bivši investicioni bankar koji je prodao sve svoje stvari i napustio Kaliforniju 2012. godine, Kristin je solo putovala svijetom više od četiri godine, pokrivajući svaki kontinent (osim Antarktike, ali je na njenoj listi). Skoro ništa ne može pokušati i gotovo nigdje neće istražiti. Više njenih razmišljanja možete pronaći u Be My Travel Muse ili na Instagramu i Facebooku.

Conquering Mountains: The Guide to Solo Travel

Za kompletan A-to-Z vodič za solo žensko putovanje, pogledajte Kristininu novu knjigu, Conquering Mountains. Osim što raspravlja o mnogim praktičnim savetima pripreme i planiranja vašeg putovanja, knjiga govori o strahovima, sigurnosti i emocionalnim zabrinutostima koje žene imaju o samom putovanju. Ima preko dvadeset intervjua sa drugim ženskim putopiscima i putnicima. Kliknite ovde da biste saznali više o knjizi, kako vam ona može pomoći, i možete je početi čitati danas!

Pogledajte video: Vek "sebe" 2002 - dokumentarni film (Oktobar 2019).