Travel Stories

Moj dubinski vodič za doživljavanje Maldiva

Maldivi dočaravaju slike netaknute plaže, atolima obrubljenih grebenima i luksuzne bungalove na vodi, gdje sretni gosti mogu promatrati ribu kroz staklene podove i skakati u more s palube.

Ova ostrvska nacija je oduvek bila na mojoj "listi kantica", pa kad sam odlučila da posetim Šri Lanku i Dubai prošlog meseca, Maldivi su bili logičan i očigledan dodatak mom itineraru.

Naročito, pošto sada postoji budžetska turistička scena u zemlji.

Maldivska vlada je 2009. godine dozvolila mještanima da otvaraju vlastite pansione i restorane turistima. Dok su putnici bili ograničeni na ostrva, sada mogu da posete i ostanu na bilo kom lokalnom ostrvu. Odjednom su se počeli pojavljivati ​​kuće, hoteli i pansioni!

Bio je to značajan pomak u politici koji je konačno omogućio mještanima dio ekonomske pite.

Iako sam želio iskusiti svakodnevni život, gore spomenute idilične slike su mi se preplavile, i nije bilo načina da propustim priliku da to doživim. Podjelivši moju devetodnevnu posjetu na dva dijela, odlučio sam provesti četiri dana u odmaralištu i pet dana na “pravim” otocima.

Život na High Endu

Sa prijateljem iz Dubaija, sletio sam na odmaralište Cinnamon Hakuraa Huraa, 150 km južno od glavnog grada, Malé. Kao i sva odmarališta, hotel se nalazi na privatnom ostrvu koje se može pohvaliti preko bungalova s ​​vodom, vlastitim restoranom, barom, spa centrom i obilascima. (I, kao i većina odmarališta ovdje, hrana i piće su uključeni u cijenu sobe.) Cimet je na donjem kraju cjenovnog spektra, košta 356 USD po noći, što, iako nije super budžet, mnogo je jeftinije nego druga odmarališta kao što su Park Hyatt (940 USD po noći), Taj (945 USD po noći), Komandoo Maldive Island Resort (650 USD po noći), W ($ 1,288 USD), Four-Seasons ($ 1600 USD), ili Regis (2.000 USD za noć). (Bilješka: Te visoke cijene su razlog zašto toliko ljudi štedi hotelske bodove za svoja putovanja!)

Dok sam čekao da odem na odmor i radim detoksikaciju, moja poseta je bila upravo ono što je doktor naredio: tropsko ostrvo sa ograničenim internetom i prijatelj čiji je posao da me spreči da radim.

Proveo sam dane pokušavajući da se ne spalim na plaži, čitam knjige (visoko preporučujem Godina življenja danski od Helen Russell), i pijući vino, punjenje lica, povlačenje za više čitanja i možda film. Život na ostrvu je bio lak. U mjehuriću u mjestima, ne morate brinuti o tome kako se kretati, jesti ili što učiniti.

To je bio odmor.

Osoblje je bilo super prijateljsko, znali su kako napraviti dobro piće, a tu je uvijek bilo hrane. Obroci su bili na principu švedskog stola (osim ako niste dodatno platili za romantični restoran s rakovima ili za vrijeme kuhanja za ručak, što sam i učinio. Pogledajte odličan obrok koji sam skuhao na slici ispod).

Iskoristivši neke od hotelskih tura, otišli smo da gledamo delfine (toliko dupina!), Da se snorkeliramo svaki dan i obišli nekoliko obližnjih ostrva.

Pošto su odmarališta u zemlji usmjerena prema porodicama ili parovima, postoji nekoliko samostalnih putnika ili ne-parova izvan ronjenja. (Moj prijatelj i ja smo bili jedini ne-par na ostrvu.) Otkrio sam da nema puno interakcija s gostima, ali budući da je svugdje na odmoru, nisam iznenađen.

Ali, nakon četiri dana, moj prijatelj i ja smo bili malo spremni da krenemo dalje. Mogu samo uzeti odmor na nekoliko dana prije nego mi dosadi. Visoki život je bio ono što sam mislio da će biti - opuštajući bogatstvo - ali me je čekao da vidim prave Maldive, život na lokalnim ostrvima i razgovaram sa nekoliko ljudi!

Život onako kako treba

Nakon što sam se vratila u Malé i vidjela mog prijatelja na aerodromu, skočila sam na gliser i krenula u Maafushi, nulta nula za rastuću nezavisnu turističku industriju Maldiva, da započnem svoju avanturu na skokovima s otoka.

Bilo je to užasno mjesto i nadam se da se nikada neću vratiti.

Maafushi, nekad pospano malo ostrvo, sada je žrtva nekontrolisanog razvoja. Postoje hoteli koji se kreću lijevo i desno, brodovi koji često putuju u Malé kako bi pokupili grupe za ture, i jednu malu, sve gušću, nadgrađenu plažu. Nekoliko restorana na otoku opslužuje uglavnom turiste, a izvan područja očišćenog za posjetitelje, to je jedna smetlišta. Možete vidjeti pisanje na zidu - ovo mjesto je sljedeći Ko Phi Phi. Kao vlasnik pansiona na drugom ostrvu rekao je: “Uskoro tamo više neće biti mještana. Oni će jednostavno iznajmiti svoju zemlju i preseliti se u Malé. "

Ali Maafushi je dobar za nekoliko stvari: ronjenje, snorkeling, i djelovanje kao podmetač za ljepše, mirnije otoke kao što su Gulhi i Fulidhoo.

Nakon nekoliko dana, pobjegao sam u Mahibadhoo. Kristin, naša nevjerovatna samostalna ženska putna književnica, ostala je tamo prije nekoliko godina, tako da sam bio željan da posjetim i provjerim Amazing Noovilu, pohvaljen kao "možda najbolji gostinjac na Maldivima." (Bilo je jako lijepo. skupe za moj ukus, ali usluga, hrana i aktivnosti koje nudi osoblje su bile kvalitetne odmarališta.

Za razliku od Maafushija, volio sam Mahibadhoo.

Bila je čista (lokalne žene su volontirale da očiste ostrvo jednom nedeljno), a zgrade su bile šarenije, sa duginim strukturama pastelnih boja. Ovdje je bilo više života (gledao sam lokalne nogometne utakmice svake noći), i sveukupno gledano, vibra je bila samo ljepša! Ostrvo je, uprkos tome što ima pristup gliserima do Malija, izbeglo (za sada) masovni razvoj Maafušija. Iako nema "bikini plažu" (kako se zovu plaže za strance), postoji dobra snorkeling desno od obale (to je ono što sam uradio), a to je podloga za lansiranje za jednodnevne izlete do napuštenih atola, pješčanih obala, i mirniji otoci poput Dhanbidhoo, Kalhaidhoo i Isdhoo.

Iako ostrva na kojima žive stanovnici, dodaju kuće za goste, često nisu postavljene za turiste. Usluga trajekta je rijetka za sve, osim nekoliko otoka, a većina nema mnogo restorana, pa čak ni plaže na kojima bi mogli ležati. Za to postoji nekoliko razloga.

Prvo, bikini plaže postoje za turiste. Maldivi su muslimanska zemlja i, iako postoje javne plaže, morate ih pokriti. Većina lokalnih otoka nemaju bijele pješčane plaže, tako da su mnogi izgrađeni posebni samo za turiste koji su skriveni od pogleda i posjetitelji mogu biti skromnije obučeni (otuda i ime bikinija).

Drugo, "jedenje van" nije stvar na Maldivima. Mještani uglavnom kuvaju za sebe. Ima kafića, ali nekoliko restorana. Obično jede u gostionicama, koje kuvaju obroke (uključene u cijenu) za goste. Međutim, na ovaj način možete dobiti mnogo dobre hrane, jer mnogi pansioni kuvaju ribu, rižu i druge lokalne delicije. Cena karte je jednostavna, ali veoma ukusna.

I dok zajednice još uvijek pokušavaju shvatiti kako se nositi s turizmom, bilo mi je žao što moram otići i poželjeti da imam više vremena za istraživanje kutaka atola. Svi ovde su bili ljubazni i radoznali i bilo bi lepo da se dublje kopaju u lokalni život i kulturu.

Savjeti za putovanje za Maldive

Iako Maldivi ne moraju da prekidaju vaš budžet, važno je da znate nekoliko stvari pre nego što krenete - ili ćete napraviti neke skupe greške:

Trajekti zahtijevaju planiranje (i ne dolaze uvijek) - Maloljetni atoli poslužuju se nizom trajekta iz Malija. Trče na suprotne dane (Maafušiju u ponedjeljak, u utorak nazad u Malé) i rijetko u petak (to je muslimanska subota). Možete skakati iz Maléa na glavni atolski otok, a zatim na manje, obližnje otoke u lancu. Trajekt je samo $ 2-5 USD u zavisnosti od udaljenosti.

Ali ne pojavljuju se uvek. Trebalo je da uzmem jednu koja nikad nije stigla. Putuju samo jednom dnevno (ujutro - ne prespavaju), tako da ako ne dođe, morat ćete raširiti novac za gliser ($ 25 USD, ili 160 USD za najam cijelog) ili sačekajte odlazak sledećeg dana.

Kada posjećujete Maldive, istražite trajekte unaprijed kako biste znali kada i gdje možete ići dalje. Ostrvsko skakanje je vrlo teško bez planiranja. Zabrljala sam se tako što nisam pogledala trajektni sistem pre nego što sam stigla; kao rezultat toga, propustio sam nekoliko otoka koje sam želio posjetiti. Pogrešno sam pretpostavio da će između ostrva dolaziti česti trajekti - ja sam bio jako pogrešan.

Ovde možete pogledati raspored trajekta na otoku.

Gliser je tvoj prijatelj - Iz Malé, možete uzeti glisere do nekoliko obližnjih glavnih otoka okolnih atola. Oni koštaju $ 25-30 USD, ali i nerijetko odlaze, obično jednom dnevno (Maafushi je jedino ostrvo koje sam pronašao sa više odlazaka gliserom).

Nema alkohola - Budući da su Maldivi muslimanska zemlja, ne možete dobiti alkohol bilo gdje u zemlji, osim na ostrvima otoka koji imaju posebno izuzeće. (Iako postoji posebna barža za pijenje s Maafušija, u vrijeme moje posjete, ona se popravljala u doglednoj budućnosti.)

Letenje nije jeftino - Letenje je neverovatno skupo ovde. Letovi od Maléa do okolnih atola mogu koštati i do 350 USD u svakom smjeru. Preskoči ovo.

Uzmite puno USD - Iako Maldivi imaju sopstvenu valutu, američki dolari su široko prihvaćeni i često dobijate bolju cenu ako plaćate u USD. Ovo varira od jednog restorana do drugog, tako da sam sa sobom nosila obe valute i plaćala u bilo kojoj valuti koja je imala nižu cijenu. (Iako govoriš razliku od 50 centi, svaki peni se računa!)

Osim toga, maldivski bankomati naplaćuju 100 MVR ($ 6.50 USD) po povlačenju. Uzimanje gotovog novca ili jedno veliko povlačenje uklanja ili smanjuje te naknade (a isto vrijedi i za banku koja nadoknađuje te naknade).

I ne brinite - Maldivi su veoma sigurni. Niko neće ukrasti sav taj novac. Nikada se nisam osećao nelagodno zbog toga što imam mnogo novca na sebi.

Da li je to dobro za solo putnike?
Da, ako samo želite da čitate, opustite se i da se fokusirate na vas.

Dok ćete u Maléu vidjeti puno putnika koji će otići na ronjenje ili otići od otoka do otoka, to su svi prijatelji, parovi i obitelji. Uprkos jeftinim troškovima putovanja, Maldivi još uvijek nisu na radarima za solo putnike.

Je li Maldivi jeftin?

Da, Maldivi su iznenađujuće jeftini (osim avionskih karata). Iako uvoze mnogo robe, ako se držite lokalnih trajekta, pansiona i lokalne hrane (riba, pirinač, kari), možete dobiti za $ 50-70 USD dnevno ($ 60-70 USD po danu ako ste solo , bliže 50 USD ako dijelite cijenu sobe). Pošto na otocima nema alkohola, ne morate se brinuti o tome da pijete svoj budžet. Evo nekih tipičnih troškova:

• Jednokrevetna soba u lokalnoj kući: 40 USD po noći
  • Buffet večere: 10 do 15 USD
  • Sandwich on Male: t $ 4-5 USD
  • Flaša vode: $ 0.40-0.80 USD

U moja četiri dana, moj najveći trošak bio je $ 120 USD koji sam platio da iznajmim gliser do Maléa kada se moj trajekt nije pojavio. Otkrila sam da su ostrva prava pogodba!

****

Mi mislimo na Maldive kao o budžetu, na kraju, ali ne moraju biti. Zemlja je jeftinija od nekih popularnih destinacija na Karibima ili čak u jugoistočnoj Aziji! Jednog dana se nadam da ću se vratiti i provesti više vremena na otoku. Ovde želim više da vidim i radim. Preporučujem posetu Maldivima pre nego što ostrva postanu previše razvijena, plaže progutane morem (klimatske promene i izbeljivanje koralja bile su vruće teme sa lokalnim stanovništvom sa kojim sam razgovarao), ili svet ulaže u to koliko je zemlja jeftina. stvarno jeste.

Bilješka: Cinnamon Hakuraa pokrio je cenu sobe u odmaralištu (koja je uključivala hranu i piće). Ostatak mog putovanja, uključujući i moj let, u potpunosti sam platio.

Pogledajte video: 2017-10-01 Flying with sound, melting the words Zagreb, MSU (Juli 2019).