Travel Stories

Kako me je naučio kako ne dajem F * ck

Nejasno sam znao za Marka Mansona. On je bio prijatelj prijatelja, kolega bloger, i neko koga sam poznavao koji je napisao dobro istražene (i uvek pomalo kontroverzne) postove. Kada su se on i njegova žena preselili u Njujork, konačno smo se lično upoznali (prvo sam upoznao njegovu ženu). Postali smo prijatelji - mi smo štreberi, preduzetnici, pisci, pokeraši i ljubitelji viskija. Izbrisao sam njegovu knjigu, Suptilnu umjetnost ne davanja F * ck. To je fenomenalna knjiga o fokusiranju na ono što je važno. Chelsea Handler i Chris Hemsworth (aka THOR) su veliki fanovi. Mark je fenomenalan pisac i, u dugom roku, napokon je nešto napisao za sajt. U ovom postu, Mark govori o tome kako ga je putovanje učinilo osobom danas - i položio je temelje za knjigu.

Povraćao sam u šest različitih zemalja. To možda nije najzamršenija statistika za članak o putovanju, ali kada se skupljate preko odvodnog jarka, izbacujete što je sve što znate moglo biti sautéed meso pacova, ovi momenti imaju način da ostanu u vašem umu.

Sećam se da sam dobila praznu gumu na selu u Indiji i lokalno stanovništvo je bilo zaprepašćeno dok sam ga menjala. Sećam se da sam ostao do 4 ujutru u hostelu i raspravljao se sa pijanim engleskim klincem koji je mislio da je 11. septembar lažna. Sećam se da me je jedan stari ukrajinski čovek napio na najbolju votku mog života i tvrdio da je bio smešten u sovjetskom U-čamcu na obali Misisipija 1970-ih (što je verovatno neistina, ali ko zna).

Sećam se kako sam se penjao po velikom zidu Kine, odlazeći na izlet brodom na Baliju (upozorenje na spojler: nije bilo broda), šunjao sam se u odmaralište sa pet zvezdica na Mrtvom moru, a noć kada sam sreo ženu u brazilskom noćnom klubu.

Od prodaje svoje imovine u jesen 2009, pamtim mnogo stvari. Krenuo sam sa malim kovčegom da putujem oko sveta. Imao sam mali internet biznis, blog i san.

Moja godina (možda dva) duga putovanja pretvorila se u sedam godina (i šezdeset zemalja).

Sa većinom stvari u životu, tačno znate koje ćete koristi dobiti od njih. Ako odem u teretanu, znam da ću postati jači i / ili izgubiti težinu. Ako unajmim učitelja, znam da ću naučiti više o određenoj temi. Ako započnem novu seriju Netflixa, znam da neću spavati naredna tri dana dok ne završim.

Ali putovanje je drugačije.

Putovanja, za razliku od bilo čega drugog u životu, imaju divnu sposobnost da vam daju pogodnosti koje niste očekivali. Ne samo da vas nauči onome što ne znate, već vas uči i onome što ne znate da ne znate.

Dobila sam mnoga neverovatna iskustva iz svojih putovanja - iskustva koja sam očekivala i tražila. Video sam neverovatne lokacije. Naučio sam o svjetskoj povijesti i stranim kulturama. Često sam imao više zabave nego što sam znao da je moguće.

Ali najvažniji efekti mojih godina putovanja su zapravo prednosti koje nisam ni znao da ću dobiti i uspomene koje nisam znao.

Na primjer, ne znam trenutak kada sam se udobno smjestio. Ali to se desilo negde u Evropi, verovatno u Nemačkoj ili Holandiji.

Kada sam bio mlađi, stalno bih se osjećao kao da nešto nije u redu sa mnom ako sam predugo sam: “Zar me ljudi ne vole? Zar nemam prijatelje? ”Osjećao sam stalnu potrebu da se okružim s prijateljicama i prijateljicama, da uvijek budem na zabavama i uvijek budem u kontaktu. Ako iz nekog razloga nisam bio uključen u tuđe planove, to je bio lični sud o meni i mom karakteru.

Ali, kad sam se vratio u Boston 2010. godine, taj osjećaj je nekako prestao. Ne znam gde i kada. Sve što znam je da sam letio kući iz Portugala nakon 8 mjeseci boravka u inozemstvu, sjedio kod kuće i osjećao se dobro.

Ne sjećam se gdje sam bio kada sam razvio osjećaj strpljenja (vjerojatno negdje u Latinskoj Americi). Nekada sam bio momak koji bi se naljutio ako bi autobus zakasnio (što se često dešava u Latinskoj Americi), ili sam propustio svoj red na autoputu i morao sam se vratiti unaokolo. Svira mi se to što me je izluđivalo.

Onda jednog dana jednostavno nije. Prestalo je da bude velika stvar. Autobus će na kraju doći, a ja ću i dalje stići do mjesta gdje moram ići. Postalo je jasno da je moja emocionalna energija ograničena i bolje mi je da sačuvam tu energiju za važne trenutke.

Ne sećam se tačno kada sam naučio kako da izrazim svoja osećanja.

Pitajte bilo koju od mojih prijateljica pre putovanja i oni će vam reći: Ja sam bila zatvorena knjiga. Enigma umotana u mehurasti omotač i držana zajedno sa lepljivom trakom (ali sa izuzetno lepim licem).

Moj problem je bio u tome što sam se bojao da uvredim ljude, zakoračim na prste ili stvorim neugodnu situaciju.

Ali sada? Većina ljudi komentira da sam tako otvorena i otvorena da može biti uznemirujuća. Ponekad se moja žena šali da sam previše iskren.

Ne sjećam se kada sam više prihvaćala ljude različitih životnih slojeva ili kad sam počela cijeniti svoje roditelje ili kada sam naučila komunicirati s nekim, bez obzira što ni jedan od nas ne govori isti jezik.

Ali sve se to dogodilo ... negdje u svijetu, u nekoj zemlji, s nekim. Nemam nijednu fotografiju tih trenutaka. Samo znam da su tamo.

Negde na putu sam postao bolji.

Prošle godine sam napisao knjigu Suptilna umetnost ne davanja F * ck: kontraintuitivni pristup življenja dobrog života. Premisa knjige je u suštini da svi imamo ograničen broj fiketa koje treba dati u našim životima, stoga bismo trebali biti svjesni onoga što biramo da bismo dali fkkk.

Osvrnuvši se unazad, mislim da je moje iskustvo putovanje to suptilno, bez da sam to shvatio, naučilo me da ne dajem f * ck. Naučio me je da ne dajem fikir o tome da budem sam, autobus kasni, tuđe planove, ili da stvorim neugodnu situaciju.

Uspomene su napravljene od onog o čemu mi govorimo.

Imam sve uobičajene fotografije sa svojih putovanja. Ja na plažama. Ja u Carnavalu. Ja sa mojim prijateljem Bredom koji surfuje na Baliju. Machu Picchu.

O tome sam dao f * ck.

Fotografije su sjajne. Sjećanja su sjajna.

Ali, kao i sve u životu, njihova važnost blijedi što se dalje od njih izvlači. Baš kao i oni trenuci u srednjoj školi za koje mislite da će zauvek definisati vaš život, prestaje da važi nekoliko godina u odrasloj dobi. Ono što se u to vrijeme činilo da mijenja život i mijenja svijet, sada jednostavno izaziva osmijeh, nostalgiju i možda uzbuđenje: „O, da! Vau, tada sam bila tako mršava! "

Putovanje, iako velika stvar, je samo još jedna stvar. Nisi ti. To je nešto što radite. To je nešto što doživljavate. To je nešto što uživate i hvalite se svojim prijateljima niz ulicu.

Ali to nisi ti.

Ipak, ove druge, bez pamćenja kvalitete - preraslo lično samopouzdanje, udobnost sa sobom i mojim neuspjehima, veća zahvalnost za porodicu i prijatelje, sposobnost oslanjanja na sebe - to su pravi darovi koje vam putovanje daje.

I, uprkos činjenici da ne proizvode fotografije ili priče za koktel zabave, to su stvari koje ostaju sa vama zauvijek.

Oni su tvoja stvarna trajna sjećanja ... zato što si to ti.

I oni će uvek biti vi.

Mark Manson je bloger, preduzetnik i autor New York Times Bestselera Suptilna umetnost ne davanja jebanja: kontraintuitivni pristup življenja dobrog života. Njegova knjiga je jedna od najboljih knjiga koju sam pročitao 2016. i ne mogu je preporučiti. Dobro je napisano, zabavno, samopouzdano, pa čak i radi u panda medvjedu! Više o njegovom radu možete pročitati na MarkManson.net.

Pogledajte video: Šako Polumenta - Nedostaješ Official Artwork (Juli 2019).