Travel Stories

Prag: Nazad na mesto gde je počelo

Moj život kao backpacker počeo je u Pragu. Stigao sam tamo dva meseca na put. No, ta dva mjeseca proveli smo sa prijateljima i vozili se preko SAD-a. Nije proveo u hostelima ili na sastancima putnika. Do tog vremena, moje putovanje je oduvijek bilo kao produženi odmor.

Ali sve se to promijenilo u Pragu.

Prag je bio prvo mjesto gdje sam ostao u hostelu i morao sam se sprijateljiti sa strancima u domovima, ploviti sam (nitko nije bio tamo da me dočeka na aerodromu), shvatiti znakove na drugom jeziku, i stvarno proći kao putnik. To je bilo prvo mjesto gdje sam zaista bio stranac u drugoj zemlji.

Bila sam sama, i volela sam to - od sretnih sati hostela sa divovskom igrom kraljeva sa četiri palube, do ludosti da se nalazim u spavaonici sa 20 kreveta, do one slatke Aussie djevojke (nazovite me), prijatelji koje sam upoznala sa kojima sam ostao u kontaktu do danas.

Prag mi je pokazao čuda života u hostelu i backpacking, i bio sam zakačen.

Onda, tri dana kasnije, otišao sam u Milano da nastavim svoje avanture.

Od tada nisam se vratio, ali sa svojom turnejom u Centralnoj Evropi, koja je počela u Pragu, prošle nedelje sam se vratila da se ponovo aklimatizujem na grad, dobijem zemljište i povežem se sa lokalnim operaterima sa kojima radim .

Nakon što sam bila odsutna osam godina, brinula sam se da bi se grad previše promijenio, a sjećanje na moju prvu posjetu bilo bi toliko snažno da Prag nikada ne bi mogao to ispuniti.

Ali, srećom, pogrešio sam.

Prag je drugačiji (i skuplji), ali suština onoga što ga čini divnim je još uvijek tu. Kada sam 2006. godine došao u Prag, zaljubio sam se u gradić prepun povijesti, lijepu srednjovjekovnu arhitekturu, kamene ulice, kafiće, lijepe žene, mnogo putnika i jeftino pivo. Činilo se da Prag ima sve.

I to i dalje.

Vreme menja mesta, posebno ona koja su toliko popularna kod putnika. A ponekad to nije uvijek na bolje. Ima mnogo stvari koje se razlikuju od Praga - neke dobre, neke loše. Ima više turista, cijene su mnogo veće (euro je široko prihvaćen), engleski je mnogo širi govor, a tu je i više internacionalnih jela, uključujući i mnogo vegetarijanskih opcija (svakako provjerite Country Home buffet!).

Ono što je učinilo Prag posebnim gradom još uvijek tu, i to me je usrećilo. Tu je bilo Letenské sady (park), gdje sam gledao preko grada sa vidikovca dok su se parovi pozirali za fotografije, a student umjetnosti crtao je horizont. Bilo je sporo meandra kroz Královsku zahradu, gde je buka grada pala kada su se tornjevi katedrale sv. Vida uzdizali iznad drveća, i sve što se moglo čuti bilo je šaputanje putnika koji su govorili o lepoti parka.

Dok sam lutala kamenim ulicama, šetala preko Karlovog mosta, hvatala se po rijekama i šetala, i planirala rute za pješačenje za moju turneju, opet sam pala u Prag. Sjetio sam se što je ovaj grad učinio tako posebnim za mene prvi put: osjećaj da sam izgubljen u vremenu i na nekom mjestu zaista različit. Ovaj put oko tog osjećaja je još uvijek bio tamo.

Već sam pisao o tome da lovim duhove putovanja. To je misao koja me proganja tokom mojih putovanja. Hoće li destinacija biti tako dobra kao što se sjećam? Hoće li me svaka naredna posjeta zamarati ili obnoviti moju ljubav? Ponekad, kao u Parizu, povratak obnavlja moju ljubav. Drugi put, kao u Ko Phanganu, shvatam da je vrijeme da krenem dalje.

Ali, vraćajući se u Prag, moja ljubav je ponovo zapaljena, i to je nešto posebno. Svaka poseta je jedinstvena po svojoj prirodi, i prirodno je da se ona poredi. Ali kada suština ostaje ista, kada je originalna iskra još uvek tu, znate da je vaša veza sa mestom dublja nego samo jedno dobro vreme.

I to je sjajan osjećaj. Jedva čekam da se vratim u avgustu i podelim ovaj divni grad sa mojom turnejom.

P.S. Ja ću pisati mnogo duži post o tome šta da vidim i uradim u Pragu u budućnosti!

Pogledajte video: Filmovi sa prevodom - Haker 2015 (Juli 2019).